Mormântul Parintelui Constantin Voicescu

Pentru cei dintre voi care inca nu stiti, asa arata mormantul parintelui Constantin Voicescu, sau cel putin asa arata acum. Anul acesta s-au impliniti 10 ani de la moartea sfintiei sale. Desi nu l-am cunoscut personal, si deci nu l-am avut duhovnic tot ce am aflat despre parintele Voicescu m-a impresionat foarte mult.

Pentru cine vrea sa afle mai multe despre viata sa atat ca detinut politic cat si ca preot al cetatii Bucurestiului, va recomand sa cititi cartea “Parintele Voicescu – Un duhovnic al cetatii”, ingrijita de Ioana Iancovescu, aparuta la Editura Bizantina in anul 2002.

M-am hotarat sa scriu aceste cateva randuri mai ales ca un semnal de alarma la felul in care arata mormantul parintelui Voicescu acum. Puteti vedea in fotografiile de mai jos, cred ca sunt destul de graitoare. Acum o saptamana am avut intalnirea OrthPhoto la Manastirea Cernica, si cu ocazia aceasta am mers si pana la mormantul parintelui. Pentru cine merge la Mânăstirea Cernica si nu stie cum sa il gaseasca, este foarte simplu: in cimitir, ajungeti la Biserica Sfantul Lazar, si din capatul aleii din fata acesteia in partea dreapta, dupa 2-3 morminte se vede troita noua din lemn alb a preotesei Maria Voicescu. In dreapta mormantului ei se gaseste, smerit, mormantul parintelui Voicescu care cred ca merita mai multa cinste.

Mesajul pentru ingrijirea mormantului parintelui Voicescu este pentru fiii sai duhovnicesti si nu numai!

Doamne ajuta!

Mihaela N.

4 responses to “Mormântul Parintelui Constantin Voicescu

  1. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Adevaruri ascunse (Noutati 12 septembrie)

  2. Parintele Constantin- omorat in 8 sept 1997 pe o trecere de pietoni din Bucuresti, de catre Securitate. Marturiile martorilor oculari si a celor apropiati confirma acest lucru. Ucis pt ca a deranjat sistemul comunist-mason-securist care conduce tara. Era un luptator al credintei ortodoxe si un mare iubitor al neamului romanesc, un NATIONALIST de cea mai buna calitate, drept care a avut acest sfarsit regizat de securitate.
    Eu n-as zice: „Dumnezeu sa-l ierte!”, ci: „Parinte, roaga-te pentru noi pacatosii, alaturi de toti sfintii cu care esti acum”.

  3. Imi salta inima la auzul numelui: Pr. Constantin Voicescu. Primesc multe pe mail, dar nu am timp sa citesc si f usor dau”delete”. Dar cand vad acest nume nu pot sa nu citesc. L-am avut duhovnic timp de 13 ani. Cu darul lui Dumnezeu acum am pe altul f bun, dar inca ma raportez la par. Voicescu atunci cand imi e greu… macar. Am fost de curand la mormantul lui; stiu ca a implinit 11 ani (nu 10 cum zice Mihaela N. in articol). Nu am putut sa nu si raspund, pt ca, vreau sa spun ca par. nu a fost uitat asa cum pare la prima vedere, atunci cand cineva care nu l-a cunoscut vede mormantul lui. Parintele are inca familie si oameni care l-au iubit si indragit. Dar stiu, si parintele spunea asta cand inca era aici ca el isi dorste un mormant absolut modest. Cand vad mormantul lui ma gandesc ca este exact asa cum il dorea. Poti f usor trece pe langa el, fara ca sa il observi.

  4. @ maria: Cred ca asta li se intampla aproape tuturor fostilor fii duhovnicesti ai parintelui Voicescu: inca sa se raporteze la sfintia sa.

    In legatura cu numarul de ani: ai dreptate, anul acesta se implinesc 11 ani, dar acest mesaj a fost scris anul trecut in noiembire, dupa cum scrie sub titlu. Despre cum arata mormantul parintelui Voicescu: de acord ca trebuie sa fie modest, nu m-am referit la vre-o placa de marmura, dar cred ca asa cum este, simplu, poate fi si mai ingrijit. Se vede cred, ca e plin de ierburi, si in mesaj poate ar fi trebuit sa scriu ca asa arata mormantul dupa ce l-am curatat cat de cat de hartii, si alte obiecte care se amestecau cu ierburile uscate. Dupa cum se vede, nu e nici macar ceva cat de mic amenajat pentru aprins lumanari. Imi aduc aminte acum faptul ca in urma cu cateva luni am trecut prin cimitirul Belu unde sunt inmormantate pe langa mormanatul lui Eminescu foarte multe personalitati ale culturii noastre romanesti: I.L. Caragiale, Zaharia Stancu, Nichita Stanescu si altii. Numai ca acolo nu se poate fotografia. Si acolo, vazand starea acestor morminte, m-am cam intristat. Cred ca totusi putem face fiecare cate putin.

    Multumesc foarte mult de mesaje si Doamne ajuta tuturor!
    Ma bucur ca suntem gand la gand. Cred ca si acest lucru este una dintre marile realizari ale marilor duhovnici: faptul ca prezenta lor vie ne uneste si dupa ce se duc la Domnul.

Lasă un răspuns

